Náš dlouhodobý maxitest skútru Kymco K-XCT 300i se pomalu, ale jistě přehoupl do druhé poloviny, a tento nevšední skútr si v našich službách „odkroutil“ již téměř 7000 km. Stroj nám k ročnímu testu zapůjčil oficiální zástupce značky Kymco na Českém trhu, společnost MSA. K-XCT jsme blíže představili v reportáži „Kymco K-XCT 300i – v plném nasazení“, proto se dnes budeme věnovat spíše konkrétním postřehům, získaným během každodenního běžného provozu.
Vzhled stroje jsme chválili již dříve, a prozatím nemáme důvod naše hodnocení měnit. Ani po půl roce používání nám Kymco K-XCT nezevšednělo. Bílá matná barva v kombinaci s černými plasty vypadá moc pěkně a přesto že tento model již nějakou tu chviličku na trhu existuje, stále přitahuje pohledy kolemjdoucích. Pokud u skútru hledáte především praktičnost, s K-XCT si určitě přijdete na své. Rozmazlovat vás bude velký podsedlový prostor s osvětlením a prostorná schránka s 12v zásuvkou pro nabití telefonu. Praktické je Kymkovsky otevírání klíčkem ve spínací skříňce.
Po prvním seznámení jsme K-XCTéčku vytýkali především dvě, podle nás velmi podstatné chyby – malý prostor pro řidiče a nedostatečnou ochranu před náporem větru. Rozhodli jsme se tedy naše KYMCO dovybavit dvěma homologovanými doplňky – vyšším plexi a úplně novým sedlem. Po prvních pár ujetých metrech jsme byli naprosto šokováni totální proměnou vlastností motocyklu. Díky zcela novému sedlu se nyní mohl na skútr pohodlně posadit redaktor s výškou 193cm. Příplatkové sedlo spolu s vysokým plexi tak nabízí neporovnatelné celkové pohodlí pro posádku. Nový cestovní doplňkový plexištít umožňuje cestování konstantní cestovní rychlostí 120km/h. Za štítem sedíte jako v pokojíčku, prostě pohoda. Nikdy by nás nenapadlo, co může způsobit pouhá výměna sedla. I v případě obsazení dvěma osobami si spolujezdec velmi pochvaloval změnu k lepšímu. Zkrátka jsme byli celkově malými změnami natolik uchváceni, že nám nevadila ani nevhodně umístěná zrcátka.
MOTOR, SPOTŘEBA PALIVA
O „třístovkovém“ motoru, kterým Kymco osazuje své modely, jsme psali již vícekrát. Ani dnes nezbývá než chválit a chválit. Snad nikdy nás nepřestane bavit akcelerace od křižovatek, v této disciplíně K-XCT 300i opravdu vyniká. A pokud Vás městský provoz přeci jen trošku omrzí, s K-XCT se nemusíte bát vyrazit na delší projížďku. Protáhnout K-XCT zatáčkami kolem Slapské přehrady je čirou radostí, a rychlé výjezdy ze zatáček jsme si vyloženě užívali. Samozřejmě nelze očekávat jistotu podvozku silničního motocyklu, ale stále nesmíme zapomínat, že se nacházíme v kategorii skútrů, a zde patří Kymco K-XCT rozhodně k tomu nejlepšímu v dané kategorii. Ani rychlý přesun po dálnici není díky výkonnému motoru a příplatkovému plexi žádný problém, i v táhlých stoupáních si Kymco v pohodě drží 120km rychlost.
A za všechny tyto služby si nárokuje něco málo přes 3l/ 100km, většinou jsme se v kombinovaném provozu dostali na nějakých 3,2 – 3,5 l/ 100km.
BRZDY
V naší redakci považujeme za jakýsi etalon brzdovou soustavu nového Xcitingu 400. Zde u K-XCT sice brzdový systém nedosahuje takových parametrů, ale kritizovat jej rozhodně nemůžeme, v žádné situaci nás brzdy nenechaly na holičkách. Lehce a jemně se dávkují, brzdný účinek dostatečný. Jen to ABS kdyby bylo….
SERVISNÍ NÁROKY, SPOLEHLIVOST
Pro hodnocení spolehlivosti je prozatím příliš brzy. Doposud nás však Kymco K-XCT 300i vždy dovezlo bezpečně a včas. Během provozu jsme neodhalili žádné závady a nedostatky bránící provozu. Doposud na stroji byly provedeny pouze servisní úkony v 5000 km viz.článek „Kymco K-XCT 300 na garanční prohlídce“, více si prozatím K-XCT od nás nežádalo.
ZÁVĚR
Musíme se přiznat, že z počátku nás Kymco K-XCT 300i díky některým nedostatkům až tak zcela neuchvátilo. Ale díky dodatečné výměně sedla a novému plexi, se nám do rukou dostal zcela jiný skútr – pěkný, výkonný, rychlý, úsporný praktický a hlavně pohodlný. Díky své obratnosti a výkonu vhodný do města, ale neztratí se ani na delších výletech, a při troše uskrovnění si s ním dokážeme představit i dovolenou napříč Alpami. Zkrátka skútr jak má být. Jen by si při výše jmenovaných ambicích zasloužil systém ABS.







