V dnešní moderní a přetechnizované společnosti se motocyklový trh doslova „hemží“ stroji napěchovanými nejnovější technikou a výkonnými motory. Ne každý však touží mít něco takového v garáži. Mnozí z nás se tak stále častěji vrací k módním tvarům minulého století, tedy doby našich babiček a dědečků, dnes často označovaných výrazem „retro“. Všechny příznivce tohoto „retro stylu“ by mohl oslovit Tchajwanský výrobce motocyklů Kymco s modelem Like 125 LX.
Designéři Kymca se evidentně nechali inspirovat u italské Vespy. Výsledkem je stylový roztomilý skútřík, který na Vás dýchne kouzelnou atmosféru dob minulých, kterou dotváří mnoho chromových doplňků, včetně malých, ale naprosto funkčních, kulatých zrcátek. Vše je umocněno krásným barevným provedením – modro/bílá. Překrásné klasické tvary motocyklu ničím nenarušují přirozeně a naprosto nenápadně vypadající integrované blinkry z čirého skla.
Pracoviště řidiče nepostrádá nic, co by měl mít moderní motocykl – klasický přístrojový štít informující o rychlosti a stavu paliva. Ten je navíc doplněn digitálními hodinami a kontrolkami blikačů a dálkových světel. Nic víc, nic míň. Ale kde nic není, nic se nepokazí, a proto zde není co vytýkat. Základní ovladače jsou tam, kde je každý čeká, a proto není potřeba hledat zde nějaké překvapení. Chromová malá kulatá zrcátka se za jízdy nijak neklepou a zajišťují tak dostatečný výhled na dění za vámi. I přes malé rozměry skútříku zde můžeme najít dostatek úložných prostor, a to nejen díky standardně dodávanému zamykatelnému TopCase v barvě motocyklu. Dále klasické úložné místo pod sedlem, které není kdovíjak veliké, ale Jet přilbu či menší nákup se do něj určitě vejde. Příjemným překvapením je zamykací schránka před koleny spolujezdce, která obsahuje mimo jiné i 12V zásuvku. A nemůže samozřejmě scházet klasický háček pod řídítky. O pohodlí spolujezdce se starají výklopné stupačky. Jak už jsme si u Kymcy zvykli, úroveň zpracování je na tradičně vysoké úrovni..
O pohon skútru se stará nám již známý vzduchem chlazený čtyřtaktní motor o výkonu 7 kW při 8000 ot./min. Spouštět jej lze klasicky startérem, pokud však dojde k vybití baterie, lze jej rozběhnout i pomocí klasické startovací nožní páky. Bezpečné zpomalování zajišťuje dvojice kotoučových brzd o průměrech 220 a 200mm. Skútřík je obut do 12ti palcových pneumatik.
Jízda
A jak se na retro Liku vlastně jezdí? Popravdě řečeno, Like je retro skútr nejen vzhledem, ale i svými jízdními vlastnostmi. Vzhledem k malým rozměrům motocyklu asi nikoho nepřekvapí, že vhodnou pozici za řídítky najdou pouze osoby cca do 170 cm vzrůstu. Pro všechny vyšší bude posezení na Liku spíše utrpením. Motor naskakuje na první otočení a zvukem připomíná starou „čézetu“ – retro jak mám být. Bohužel v tomto „retro“ duchu lze označit všechny další vlastnosti motocyklu. Projev motoru je velmi slušně řečeno umírněný. Na semaforech brzdou nebudete, ale mezi prvními rozhodně neodjedete. Nejpříjemnější cestovní rychlost je pro tento skútr kolem 60 – 70 km/h. Proplétání mezi vozidly v hustém městském provozu je však pro Like úplnou hračkou. Při jízdě za městem je jízda celkem příjemná, ale připravte se na to, že táhlá stoupání budete vyjíždět 40-50 km rychlostí. Já jsem z Liku dostal maximálku nějakých 100 km/h.
Stále se snažím si případnou kritiku odůvodňovat oním výrazem retro, ale při hodnocení podvozku už musím udělit Liku výrazné záporné body. Dvanáctipalcová malá kolečka nedokáží ani v nejmenším tlumit nerovnosti vozovky, a cesta se tak stává opravdu velmi nepříjemným a mnohdy i nebezpečným zážitkem. Trefit v 60 km rychlosti větší kanál může mít pro jezdce likvidační účinek. Za poslední dobu s přehledem nejhorší podvozek, na kterém jsem jel.
Kde naopak Like získává velmi kladné hodnocení, jsou brzdy. Na tento typ motocyklu nám dvojice kotoučů připadá až moc, ale každopádně stroj vážící 121 kg zpomaluje s dostatečnou razancí a jistotou.
Spotřeba
Během týdenního testu se spotřeba skútru pohybovala kolem 3,2 litru / 100km. Hodnota to není zase tak úplně špatná, ale vzhledem k objemu motoru a hmotnosti stroje nám to připadá celkem dost. Hlavně když víme, že u japonských výrobců s touto spotřebou jezdí stroje s objemem motoru 700 ccm. Palivová nádrž má objem 6,5 litru a reálná dojezd tak činí přibližně 200km.
Plusy
Mínusy
Základní technické údaje
Motor | jednoválcový, vzduchem chlazený 4-takt |
Zdvihový objem | 125 ccm |
Výkon | 7 kW při 8000 ot./min |
Startér | elektrický/nášlapný |
Spojka | odstředivá |
Převodovka | bezestupňový variátor |
Přední odpružení | hydraulická teleskopická vidlice |
Zadní odpružení | jednostranná kyvná vidlice |
Brzdy vpředu / vzadu | 1 kotouč (220 mm ø) / 1 kotouč (200 mm ø) |
Pneumatiky (vpředu / vzadu) | 120/70-12 a 130/70-12 |
Rozměry (d / š / v / výška sedadla) | 1915 / 690 / 1115 / 765 mm |
Hmotnost (pohotovostní / celková) | 121 kg / 271 kg |
Maximální rychlost | 85 km/h |
Objem nádrže | 6,5 l |
Barevné provedení
Pro rok 2014 si můžete Kymco 125 Like pořídit ve třech barevných provedeních – béžová, šedá a bílá/světle modrá. Poslední jmenovaná, kterou jsme měli v testu mi přišla nejvíce retro.
Závěr
Po několikadenním testování mohu skútr Kymco 125 Like doporučit především pro městský provoz nenáročným uživatelům, hledajícím originální stylový vzhled a provozní spolehlivost. Slabší jízdní výkony v kombinaci s vyšší spotřebou a nepovedeným podvozkem vyvažuje tradičně kvalitní zpracování, elegantní povedený retro vzhled a dobrá pověst zavedené značky. Dále si však nejsme zcela jisti, zda cena 54990,- Kč je adekvátní k tomu, co za své peníze dostanete.
Fotogalerie

































