Rok 2014 přinesl inovované provedení nevšedního skútromotocyklu Honda Integra a jako třešničku na dortu přidal velmi pěkné barevné provedení Trikolora.

Hlavními změnami oproti původnímu provedení je změna celé geometrie skútru, kdy pro jezdce přibylo velmi slušných 8 cm pro kolena. Dále se zvýšil zdvihový objem z původních 670 ccm na současných 745 ccm. S tím je spojený nárůst výkonu na 55 koní a kroutícího momentu na 68 Nm. Jednou z největších změn je použití druhé generace dvojspojkové převodovky DCT. Na tu první často směřovala kritika, a tak jsme byli zvědavi, jak bude druhá generace fungovat. Již při prvním setkání musíme pochválit faceliftovaný design.
Jízda
Nechme tedy teorie a pojďme si maličko zajezdit, čeká nás naše oblíbená trasa směr Štěchovice. Usedám do pohodlné sedačky a se svou výškou 193 cm se pohodlně uvelebuji za řídítky motocyklu. Zde je z mého pohledu nejvíce znát inovace oproti minulému modelu. Nový model je podstatně příjemnější pro dlouhány – nabízí více místa pro kolena a více prostoru pro nohy a dává tak zapomenout na výtky k původnímu provedení Integry. Všechny ovladače intuitivně nacházím tam, kde mají být. Až na jeden… ovladač blinkrů je nepřirozeně pod tlačítkem klaksonu, takže jsem z počátku testu několikrát omylem zatroubil.
Otáčím klíčkem ve spínací skříňce a přede mnou se začínají zobrazovat údaje na digitální přístrojovce. Ta obsahuje vše potřebné – rychlost, otáčky motoru, celkové a denní počítadlo kilometrů či množství paliva. Dále je zde zobrazen vybraný režim automatického převodu D či S a zároveň je zobrazen i aktuálně zařazený převodový stupeň. Tlačítkem u pravé rukojeti spouštím motor. Ozývá se nádherný zvuk dospělého motocyklu. Vychutnávám si výhodu oproti skútrům – na neutrál si pohrávám s plynem a naslouchám úžasnému koncertu dvou válců. Pravou rukou posunuji volič automatické převodovky a opatrně přidávám plyn. Další rozdíl oproti klasickému skútru – stroj vyráží bezprostředně vpřed, aniž by předtím zvyšoval otáčky. Při 1 500 ot/min automatika přeřazuje na vyšší stupně. Zpočátku mi to připadalo zbytečně brzy, ale motor s vysokým krouťákem si s tím bez potíží poradí a odměňuje mě hned z volnoběžných otáček slušným zátahem.
Po pár metrech se osměluji a převodovka reaguje podřazením o dva rychlostní stupně. Integra dravě vyráží vpřed a během chviličky je tam stovka. Už od prvních okamžiků Honda padne pěkně do ruky a připadám si na ní hned jako doma. Je čas vyzkoušet, co Integra umí, a tak přepínám volič automatu do polohy S. V tom okamžiku mám pocit, že motorku někdo pokropil živou vodou. Pásmo otáček pro přeřazení se posune o 2 tisícovky výše a vychutnávám si opravdu silný zátah motoru.
Cestou podél Vltavy v pátečním silném provozu mi „S“ kový režim přichází vhod a není problém bezpečně předjet celou kolonu vozidel. Komu by i sportovní režim byl málo, může kdykoli použít ruční řazení pomocí tlačítek u levé rukojeti řídítek. Já jsem ale většinu testu využíval turistický režim D, a jakmile bylo potřeba rychle přidat a předjet pomalejší vozidlo přede mnou, stačilo přepnout levým palcem volič do polohy S a předjížděcí manévr byl otázkou okamžiku. Tohle mě prostě baví. Každé řazení je doprovázeno kovovým cvaknutím a to je tak jediné, díky čemu poznáme, že je převodovka v „akci“. Zajímavostí je adaptivní schopnost automatické převodovky, kdy elektronika neustále vyhodnocuje styl jízdy a tomu přizpůsobuje chování automatu. Například při delší jízdě pohodovým tempem v nízkých otáčkách v režimu D se jí při nutnosti okamžitého zrychlení nechtělo příliš do podřazování a několikrát jsem musel pro rychlou reakci přepnout volič do polohy S. Naopak když delší dobu jedete ostřejším tempem, reakce převodovky je za všech okolností velmi rychlá.
Druhá část naší zkušební trasy je plná zatáček a můžu vám říct, že překlápění Integry z jedné strany na druhou vyvolává úsměvy na tváři a je to prostě báječná zábava. Podvozek drží stroj na silnici jak přibitý a my mu jednoznačně dáváme palec nahoru. Je totiž dost pohodlný na to, aby vás po 100 km nebolela zadní část těla a přitom dostatečně tuhý, aby vás bezpečně držel ve zvolené stopě.
Na komfortu cestování mají velký podíl velká motocyklová sedmnáctipalcová kola, která si poradí s nerovnostmi, jichž je na silnici po zimě víc než dost. Celková stabilita Integry v zatáčkách je podle nás nesrovnatelná s jakýmkoli velkým skútrem. Během testování jsme také samozřejmě vyzkoušeli dálniční přesun. Zde si Integra zachovala výbornou stabilitu i při rychlostech kolem 150 km/h. Ideální cestovní dálniční rychlost mi však přišla kolem limitu 130 km/h, kdy motor točil 4 000 ot/min a aerodynamický nápor větru byl na přijatelné úrovni. Díky silnému lijáku, který nás zastihnul během dálniční jízdy, mohu také pochválit ochranu před deštěm. Při mé výšce jsem dojel pouze s mokrými rameny…řidiče do 185 cm vzrůstu Integra ochrání úplně s přehledem.
O zpomalování stroje z velkých rychlostí se stará brzdný systém vybavený C-ABS Combined Anti-lock Brake System, který optimalizuje vyvážení přední a zadní brzdné kontroly při současném rušení skluzu kola za různorodých jízdních podmínek. Vpředu i vzadu jsou pouze jednoduché kotouče, brzdný účinek je však dostatečný.
Super vychytávkou, kterou se Integra pyšní, je ruční brzda. Velmi užitečná věc, například když zastavíte v kopci a chcete studovat mapu či navigaci, jednoduše zatáhnete páčku ruční brzdy umístěnou před pravým kolenem a nemusíte více nic řešit. Poslední disciplínou, v níž jsme Integru prověřili, byla jízda se spolujezdcem. Jízdní vlastnosti se v tomto případě příliš nezměnily, motocykl byl stále velmi stabilní a spolujezdci nabídl slušné pohodlí.
Spotřeba
Samostatnou kapitolou je spotřeba Integry. Během našeho testu jsme stroj rozhodně nijak nešetřili a často jsme se nechali unášet působivým zrychlením řadového dvouválce. Dosažená průměrná spotřeba 4,1/100 km nám při současných cenách paliva připadá jako z říše snů. Při pohodovém cestovním tempu by neměl být problém stlačit spotřebu na cca 3,5 l, což je hodnota, jíž dosahují podstatně slabší třístovkové skútry. Tady musíme dát inženýrům od Hondy velikou jedničku.
Úložné prostory
Jednou z praktických vlastností každého dobrého skútru by měly být velké úložné prostory. V této disciplíně Honda maličko pokulhává. K dispozici je pouze menší prostor pod sedačkou, který pojme pouze jen přilbu. Navíc je zcela nepochopitelně k otevření podsedlového prostoru nutné použít zvlášť umístěný zámek. U motocyklu s cenovkou přes 200 tisíc je takové řešení poněkud zvláštní. Kromě úložného prostoru pod sedlem je k dispozici ještě malý neuzamykatelný a trošku chatrný kastlík na levé straně.
Bohužel jsme zde postrádali 12V zásuvku, která by v této cenové kategorii měla podle našeho názoru být samozřejmostí. Komu by tyto úložné prostory nestačily, může si v originálním příslušenství Honda vybrat moc hezké boční kufry včetně topcase.
Technické údaje
Typ motoru | Kapalinou chlazený, řadový dvouválec SOHC |
Vrtání x zdvih | 77 x 80 mm |
Zdvihový objem | 745 ccm |
Kompresní poměr | 10,7:1 |
Max. výkon | 40,3 kW (6 250 ot. za min) |
Max. kroutící moment | 68 Nm (4 750 ot. za min) |
Převodovka | 6ti rychlostní, dvojspojková |
Sekundární převod | řetěz |
Rozměry (D x ? x V) | 2 195 x 810 x 1 440 mm |
Rozvor | 1 525 mm |
Výška sedla | 790 mm |
Světla výška | 135 mm |
Objem nádrže | 14,1 l |
Pneumatiky – přední | 120/70-ZR17MC |
Pneumatiky – zadní | 160/60-ZR17MC |
Odpružení – přední | 41mm teleskopická vidlice |
Odpružení – zadní | Monoshock tlumič |
Brzdy – přední | 320 mm kotoučová |
Brzdy – zadní | 240 mm kotoučová |
Provozní hmotnost | 237 kg |
Barevné varianty
Pro rok 2014 lze Hondu Integru pořídit v následujících barevných provedeních: černá metalíza, gunpowder, červená Candy Arcadian, stříbrná Matt Bullet a Trikolora.
Plusy
- Pohodlný posez, mnoho místa
- Komfortní a bezpečný podvozek
- Automatické inteligentní řazení
- Super malá spotřeba
- Výkonný motor, nízkoobrátkový, zabírá již odspodu
- Účinná kapotáž
- Ruční brzda
Mínusy
- Umístění ovladače blinkrů
- Otevírání podsedlového prostoru
- Absence 12V zásuvky
- Chatrný plastový kastlík
Závěr
Honda Integra nás přesvědčila o svých nesporných kvalitách. Během několikadenního používání jsme nenašli žádnou výraznější slabinu. Integra spojuje vlastnosti klasického motocyklu (síla, zrychlení, rychlost ovladatelnost) s praktičností skútru (pohodlí, automat, ochrana před povětrnostními vlivy). S Integrou zažijete něco, co nikdy s žádným skútrem nemůžete prožít. Samostatnou kapitolou je výborná automatická převodovka – přiznám se, že mě nenapadlo, jak může být jízda s automatem příjemná. Honda Integra je prostě univerzálním skútro-motocyklem pro každodenní využití. Ať už se chystáte do města či na výlet, bude vám Integra dobrým společníkem!



















